torsdag 15. mai 2014

De som bor i epletreet

I går da jeg var på hagevandring la jeg merke til hvor utrolig mange forskjellige insekter som var i et epletre!

Humlen hadde det travelt selvfølgelig, det var jo sol i går.


En flue satt og gjorde seg fin


Mauren hadde det travelt, opp og ned stammen.  Når du tenker på hvor liten den er så er det enorme avstander den tilbakelegger!


Denne ser jeg ofte, men husker ikke navnet.


Langt oppe i treet, over hodet mitt satt jammen en snegle.  Huset er rene kunstverket!


I tillegg var det også en edderkopp og marihøne som jeg ikke fikk bilde av.  Det kravler og kryper, epletreet er rene storbyen!

5 kommentarer:

Marit sa...

Ja det er jo regne borettslaget,
det er vel disse søte små som sørger for alle eplene vi skal får til høsten.
Fine bilder og artig innlegg.

Marit.

Villniss hagen sa...

Takk Marit!

Ranten sa...

Flotte bilder! Jeg lar meg også fasinere av alle insektene i hagen. Akkurat i dag så får vi håpe de har funnet seg ett tørt sted :-)) Det har jeg..

Marit Sønstebø sa...

Så fine bilder! Her kalles den tege eller blåbærfis ;-)
Ja, tenk på hvor langt en maur går, og hvor stort alt er i forhold til de.

Villniss hagen sa...

Takk for hyggelige kommentarer Ranten og Marit!